Nagrody jubileuszowe pracowników Państwowej Inspekcji Pracy - komu przysługuje oraz jaki jest sposób wypłaty?
Podstawa prawna wypłaty nagród jubileuszowych dla Państwowej Inspekcji Pracy:
Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz.U.2022.1614 t.j. z dnia 2022.08.01 z późn. zm.)
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20070890589/U/D20070589Lj.pdf
Zasady wypłat nagród jubileuszowych dla pracowników Państwowej Inspekcji Pracy:
Art. 54. Ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy:
1.
Pracownikom Państwowej Inspekcji Pracy przysługują nagrody jubileuszowe w wysokości:
- Nagroda jubileuszowa pracownika Państwowej Inspekcji Pracy za 20 lat pracy - 75% wynagrodzenia miesięcznego
- Nagroda jubileuszowa pracownika Państwowej Inspekcji Pracy za 25 lat pracy - 100% wynagrodzenia miesięcznego
- Nagroda jubileuszowa pracownika Państwowej Inspekcji Pracy za 30 lat pracy - 150% wynagrodzenia miesięcznego
- Nagroda jubileuszowa pracownika Państwowej Inspekcji Pracy za 35 lat pracy - 200% wynagrodzenia miesięcznego
- Nagroda jubileuszowa pracownika Państwowej Inspekcji Pracy za 40 lat pracy - 300% wynagrodzenia miesięcznego
- Nagroda jubileuszowa pracownika Państwowej Inspekcji Pracy za 45 lat pracy - 400% wynagrodzenia miesięcznego
2. Do okresów pracy, o których mowa w ust. 1,
wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne udowodnione okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
3. Do okresów pracy, o których mowa w ust. 2, nie wlicza się okresów zatrudnienia w partii komunistycznej (Polskiej Partii Robotniczej i Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej), jak również w organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów.